Hur många mercedes frälsta finns här på gorg?

inline_90 Är jag Medlem?
12 maj 2009 · 125 Inlägg

skriver in mig här!!smile
Ni som är intreserade kan kolla i mitt galleri på min w123:a projekt om ni har lust.

Mvh Inline_90

Gillar Merca
Miss_Brabus MercRacing
13 maj 2009 · 2 Inlägg

Fredrik89 skrev:
ja, som rubriken lyder...

kan räkna in mig i den kategorin iaf big_smile

feel free to sign

Måååånga!! smile

Jenter med hjerne, kjører hardt med stjerne ;D
Rquired Allmänt envis
14 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Klart man gillar Mercedes, även om jag själv håller värsta konkurrenten högre. Här hemma har vi i alla fall en A190, men tyvärr verkar det som om den inte tycktes om här? wink

Jag gillar den skarpt i alla fall...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
aha_100
14 maj 2009 · 535 Inlägg

Rquired skrev:
Klart man gillar Mercedes, även om jag själv håller värsta konkurrenten högre. Här hemma har vi i alla fall en A190, men tyvärr verkar det som om den inte tycktes om här? wink

Jag gillar den skarpt i alla fall...

Framhjulsdriven med tvärställd 4a är inte riktigt "mercedes"

Plastigare och ser ut som en minibuss.
Det är väl därför den inte är populär bland mercedes entusiaster.

Men efter att modell1 välte byggde dom om chassiet på bilen så att den ist fick riktigt nice väghållning!

Har provat en aklass och det var riktigt bra väghållning i en sån!

-Mackan- Fire And Silk
14 maj 2009 · 2 254 Inlägg

steifan skrev:
*host* http://www.garaget.org/Putsen *host*

Joru, hans bilar kan man slicka på utan att bli äcklad tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Lucifer85
14 maj 2009 · 87 Inlägg

kan inte säga att jag är ett jätte fan men efter att ha jobbat med dom i ca 1 månad så är det ganska go bilar att köra:P

Rquired Allmänt envis
14 maj 2009 · 12 512 Inlägg

aha_100 skrev:

Rquired skrev:
Klart man gillar Mercedes, även om jag själv håller värsta konkurrenten högre. Här hemma har vi i alla fall en A190, men tyvärr verkar det som om den inte tycktes om här? wink

Jag gillar den skarpt i alla fall...

Framhjulsdriven med tvärställd 4a är inte riktigt "mercedes"

Plastigare och ser ut som en minibuss.
Det är väl därför den inte är populär bland mercedes entusiaster.

Men efter att modell1 välte byggde dom om chassiet på bilen så att den ist fick riktigt nice väghållning!

Har provat en aklass och det var riktigt bra väghållning i en sån!

Väghållningen var över förväntan, det är nästan lite go-kart känsla runt hörnen. Inte direkt vad man förväntade sig i första rondellen när man satt och tänkte "bara den inte välter".

Och minibuss? Tja det går att få riktigt fräckt stuk på dem, i rätt utförande är de riktigt kaxiga. I fel utförande (läs standard med plåtfälgar) ser de mkt riktigt ut som en minibuss tongue

Men visst, plastig och lite tråkig och FWD känns inte som Mercedes. Men man märker att det trots allt är en riktig Mercedes på rosten! (nu får jag väl stryk snart wink )

Senast redigerat av Rquired (9 oktober 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
DieselThomsen Diesel or Die
14 maj 2009 · 66 Inlägg

you can´t find a better DIESEL big_smile

9Femma
15 maj 2009 · 342 Inlägg

Mercedes tillverkar riktigt bra bilar.
Har tyvärr bara ägt en Merca, men den saknar jag. Och så kan jag ju briljera med att jag under en dags tid fick provköra en SLR McLaren. Inte den vackraste av supersportbilar, men otroligt grym att köra.

Har dock mina funderingar på att investera i en Mercedes igen.
Visserligen en äkta AMG, men ändå väldigt långt från SLR-nivån ...
Tyvärr ...

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Germax
15 maj 2009 · 12 086 Inlägg

Hade inte Merca varit så fula på insidan hade jag köpt en för länge sen för dom är helfräsha på utsidan!

Rquired Allmänt envis
15 maj 2009 · 12 512 Inlägg

JapMax skrev:
Hade inte Merca varit så fula på insidan hade jag köpt en för länge sen för dom är helfräsha på utsidan!

Tycker verkligen inte mercedes senaste modeller är fula på insidan... Kolla bara CLK, S-klasse osv som kom runt 2000 och framåt. Fast nu börjar de gå tillbaka till de fyrkantiga inredningarna igen tyvärr sad

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Germax
16 maj 2009 · 12 086 Inlägg

Rquired skrev:

JapMax skrev:
Hade inte Merca varit så fula på insidan hade jag köpt en för länge sen för dom är helfräsha på utsidan!

Tycker verkligen inte mercedes senaste modeller är fula på insidan... Kolla bara CLK, S-klasse osv som kom runt 2000 och framåt. Fast nu börjar de gå tillbaka till de fyrkantiga inredningarna igen tyvärr sad

Möjligt, jag har kollat en del på Mercas E-klass sent -90 och jag tycker de ser för mögliga ut inuti alltså.
För o inte tala om äldre modeller runt samma årsmodeller som min Bmw, dom ser ju förjävlig ut inuti, som en blandning av Saab och Volvo tongue

Rquired Allmänt envis
16 maj 2009 · 12 512 Inlägg

JapMax skrev:

Rquired skrev:

JapMax skrev:
Hade inte Merca varit så fula på insidan hade jag köpt en för länge sen för dom är helfräsha på utsidan!

Tycker verkligen inte mercedes senaste modeller är fula på insidan... Kolla bara CLK, S-klasse osv som kom runt 2000 och framåt. Fast nu börjar de gå tillbaka till de fyrkantiga inredningarna igen tyvärr sad

Möjligt, jag har kollat en del på Mercas E-klass sent -90 och jag tycker de ser för mögliga ut inuti alltså.
För o inte tala om äldre modeller runt samma årsmodeller som min Bmw, dom ser ju förjävlig ut inuti, som en blandning av Saab och Volvo tongue

Smaken är som... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Munke
16 maj 2009 · 63 Inlägg

Räkna in en till här, cool

Volvo 740 GLE "Original 1985" (1985)
Volvo 945 GL "9000 mil" (1994)
s12 Nissan Gazelle
16 maj 2009 · 1 460 Inlägg

en stor mercedes kombi med drag krok skulle jag inte tacka nej till

Nissan Silvia
_IsakssoN_
16 maj 2009 · 310 Inlägg

Finns det fler märken än Mercedes som verkligen tillverkar bilar ?

Klart man är frälst smile

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
LillNaisarn
17 maj 2009 ·

_IsakssoN_ skrev:
Finns det fler märken än Mercedes som verkligen tillverkar bilar ?

Klart man är frälst smile

Som man brukar säga " Det finns två bilar - Gammla och nya mercedes " wink

_IsakssoN_
17 maj 2009 · 310 Inlägg

LillNaisarn skrev:

_IsakssoN_ skrev:
Finns det fler märken än Mercedes som verkligen tillverkar bilar ?

Klart man är frälst smile

Som man brukar säga " Det finns två bilar - Gammla och nya mercedes " wink

Så sant så sant cool

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
NiV3Rt
18 maj 2009 · 371 Inlägg

Rquired skrev:

JapMax skrev:

Rquired skrev:

Tycker verkligen inte mercedes senaste modeller är fula på insidan... Kolla bara CLK, S-klasse osv som kom runt 2000 och framåt. Fast nu börjar de gå tillbaka till de fyrkantiga inredningarna igen tyvärr sad

Möjligt, jag har kollat en del på Mercas E-klass sent -90 och jag tycker de ser för mögliga ut inuti alltså.
För o inte tala om äldre modeller runt samma årsmodeller som min Bmw, dom ser ju förjävlig ut inuti, som en blandning av Saab och Volvo tongue

Smaken är som... smile

Verkligen. w124 har ju riktigt fräsch inredning. Snacka om att den måste varit före sin tid när den kom i mitten av 80-talet.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang