Spolarvätske problem volvo v70 2005 2.5t

Tbtommy Fölkesberg
15 november 2011 · 163 Inlägg

hej. har en v70n med lite problem. torkarna funkar felfritt men det är spolningen som inte fungerar, ingen spolning fungerar alls. när jag drar i spaken klickar relät och torkarna går men inget vatten kommer. låter lite långsökt att det skulle vara kabelbrott på alla 3 pumparna. felsökt med volvos program men inga felkoder hittas hmm någon som har någon ledtråd eller fundering??'

tack på förhand.

danielbrorsson
24 november 2011 ·

läckage på någon slang?

shogun
24 november 2011 · 2 117 Inlägg

Ispropp
Oxiderad kontakt
Säkring mellan relä och pumpar

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
blink_pj
25 november 2011 · 477 Inlägg

kan vara så att den bara har en pump till hela systemet... snurrar åt ena hållet för framspol och åt andra hållet för bakspol

låter pumpen när du kör den eller är den helt död?
om den låter så gissar jag som ovanstående på stopp, läckage eller tomt i tanken :p
pumpen tyst så kolla säkring och mät om du har ström fram till pumpen

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Whiteangel
25 november 2011 · 92 Inlägg

Hejsan! Jag antar att du har kollat säkringen till spolarpumpen?, om inte gör det, den sitter i säkringshållaren i motorrummet. smile Den gick sönder på min bil och då fungerade vindrutetorkarna men det kom ingen spolarvätska. mvh

Tbtommy Fölkesberg
25 november 2011 · 163 Inlägg

tackar.. kollat säkringar o dom är hela. inte hunnit ännu riva ner pumparna. sitter 2 st en högtryck till lyktor och en till fram och bak. behållaren är full.. is? nee har 10+ grader här just nu och inte haft - på bra länge nu..

hmm. får riva ner och mäta om det ens kommer ström först tror jag.. och försöka köra pumparna manuellt.

alex01
7 december 2011 · 1 Inlägg

Tja, har samma problem, hur vet man vilken säkring som är till spolaren?

Lamborghini Gallardo LP560-4 "Larini club sport" (2009)
Tbtommy Fölkesberg
8 december 2011 · 163 Inlägg

hitta felet. va bägge pumparna som hade lagt av. fick köpa nya på volvo. 552kr st. sedan gjorde ja rent hela behållaren. va en del små skit i den.

neo_olsson
24 september 2023 · 1 Inlägg

hej. har problem med att när jag drar i spaken till spolarvätskan så kommer den knappt de något. det kommer skit lite fram och har typ inget tryck. och fattar inte vad det kan vara

volvo v70n 2001 2,4 bensinare

Mew
24 september 2023 · 2 188 Inlägg

neo_olsson skrev:
hej. har problem med att när jag drar i spaken till spolarvätskan så kommer den knappt de något. det kommer skit lite fram och har typ inget tryck. och fattar inte vad det kan vara

volvo v70n 2001 2,4 bensinare

Om du tar loss slangarna från munstyckena, kommer det mer vätska då? Rengör hålen i munstyckena i så fall,med typ en nål eller liknande.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang