Spricka i Sidospegeln, vad säger besiktningen?

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
5 april 2012 · 1 632 Inlägg

Har en trasig spegel och inte fått hem den nya än, går de igenom besiktningen ändå?
Ska besikta den i morgon så undrar lite över de.


http://www.gatbilar.se/galleries/169/org/4f619aa55e1f1.jpg

Bobzza
5 april 2012 · 273 Inlägg

Åk in till en mack el liknande något köp en universal spegel, och klista på, kanske funkar? big_smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 april 2012 · 17 581 Inlägg

Hade nästan exakt samma spricka på bes i höstas. Lite värre. De sa inte ett ljud! Gick igenom och utan ens ett påpekande. Känns ju som det är ett lotteri ibland...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
KHRacing
6 april 2012 ·

Som svar på TS fråga: det skall ge en tvåa

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
6 april 2012 · 1 632 Inlägg

Resultat: Blankt papper, de brydde sig inte om spegeln över huvudtaget. För er som vill veta smile

killercow
6 april 2012 ·

Är som dieselsmurfen säger. det är lite av ett lotteri. hela sbp är ett lotteri. folk skriver här på gorg om alla möjliga fel som ska ge anmärkning som dom kommit igenom med

så grattis.

gillar igentligen inte när folk fuskar sig igenom bes då ja inte har lust möta trasiga bilar på vägen som kan utgöra fara för mej. men nu har du ju ändå tänkt fixa det bara att du inte fått delarna i tid så då är de ju lugnt.

för övrigt så är sidospeglarna en säkerhets detalj å ska då ge anmärkning

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
6 april 2012 · 2 853 Inlägg

hade precis likadant...fick ombes....

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
6 april 2012 · 1 632 Inlägg

killercow skrev:
Är som dieselsmurfen säger. det är lite av ett lotteri. hela sbp är ett lotteri. folk skriver här på gorg om alla möjliga fel som ska ge anmärkning som dom kommit igenom med

så grattis.

gillar igentligen inte när folk fuskar sig igenom bes då ja inte har lust möta trasiga bilar på vägen som kan utgöra fara för mej. men nu har du ju ändå tänkt fixa det bara att du inte fått delarna i tid så då är de ju lugnt.

för övrigt så är sidospeglarna en säkerhets detalj å ska då ge anmärkning

Håller med dig till fullo när det gäller trasiga bilar,visserligen ser jag inte en spegel som en trasig bil, om nu inte delar av spegeln är borta dvs.


Sen är det lite som du säger, lotteri. på min Corsa gick inte däcken igenom, men koncentrerade mig på avgasvärderna hade stora problem med dom, så gick det igenom ändå trots att jag inte åtgärdat däcken.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 april 2012 · 13 791 Inlägg

LuCiiifer skrev:

killercow skrev:
Är som dieselsmurfen säger. det är lite av ett lotteri. hela sbp är ett lotteri. folk skriver här på gorg om alla möjliga fel som ska ge anmärkning som dom kommit igenom med

så grattis.

gillar igentligen inte när folk fuskar sig igenom bes då ja inte har lust möta trasiga bilar på vägen som kan utgöra fara för mej. men nu har du ju ändå tänkt fixa det bara att du inte fått delarna i tid så då är de ju lugnt.

för övrigt så är sidospeglarna en säkerhets detalj å ska då ge anmärkning

Håller med dig till fullo när det gäller trasiga bilar,visserligen ser jag inte en spegel som en trasig bil, om nu inte delar av spegeln är borta dvs.


Sen är det lite som du säger, lotteri. på min Corsa gick inte däcken igenom, men koncentrerade mig på avgasvärderna hade stora problem med dom, så gick det igenom ändå trots att jag inte åtgärdat däcken.

dom är på tok för slappa när det gäller däck

köpte en 855glt med 18" tittade bara lite snabbt på framdäcken men det såg skapligt ut man såg ett mönster

eftersom bilen var obes så körde jag in och besiktade bilen och fick då lite skit 2:or på kapade fjädrar och att 2däck var dåliga

problemet var att dom andra 2 däcken var sämre t.o.m så korden var framme men det såg han inte ?!
lite märkligt sånt där
jag hade gärna sätt 2:or på alla 4däck

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang