Service golf r32, skåne

Mackibubba
4 juni 2012 · 126 Inlägg

Hallå, ska lämna in min r32 på 6000mils service, ringde vw Malmö och dom skulle ha 10500:- ( det är manuel låda )
Har läst att det var enorm pris skillnad på den servicen i Stockholms området, tänkte bara höra vad folk runt Skåne trakten har för upplevelser på service och pris. Kommer själv ringa runt och höra med olika vw verkstäder vad dom ska ha! Men har någon gjort denna service så dela gärna med!

Senast redigerat av Mackibubba (4 juni 2012)

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Mackibubba
5 juni 2012 · 126 Inlägg

Ringde michelsens bil i Ystad idag och dom ville ha 8000:- för samma service!! Spara 2500:- för att köra ett par mil e helt ok!

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Bobzza
5 juni 2012 · 273 Inlägg

Min kosta typ 8500:- på Möller bil i Uppsala på min förra R32:a, fick dock olika priser, skillnaden var ca 2000:- mellan båda gångerna... (fick avboka den första, när jag boka andra gången blev det 2000:- billigare) stabilt dock var det 8000 mila service

Senast redigerat av Frontline (5 juni 2012)

Mackibubba
5 juni 2012 · 126 Inlägg

Var det på samma firma du fick olika priser på? Tycker det ändå är konstigt att det kan skilja så mycket i pris på auktoriserade firmor!

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Bobzza
5 juni 2012 · 273 Inlägg

Ja det stämmer, Möller bil i Uppsala (VAG), var tvungen att avboka min service. När jag ringde två veckor senare blev de ca 2000:- billigare, och det var samma service, byte av Haldex olja, DSG olja osv, blev väldigt förvånad. Tänke först prata med någon om det, men sedan orkade jag inte lägga ner energi, men väldigt konstigt enligt mig hur det kan bli så, frågan är om den första la dit mera jobb alt tog till med mera tid på olika jobb, el om den andra gjorde fel...

Mackibubba
6 juni 2012 · 126 Inlägg

Ja det e konstigt! Ska kolla med mechanum också, någon som har erfarenhet av dom?

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
VAnd3rsson
6 juni 2012 · 438 Inlägg

Har inte hört allt för gott om dom, mechanum då, kollade på sifo listorna vi fått på jobbet så låg dom längst ner på listan, listorna gällde antal backjobb på en månad,
Skulle nog hellre rekomendera motorcenter i skurup,
Inte för jag jobbar där eller så ;)hehe
Men vad jag har märkt så brukar vi vara billigare än de större verkstäderna,och vi är auktoriserad vag verkstad
Ring och hör runt lite vad alla ska ha för priser tycker jag låter som en bra ide,

Hoppas jag var till någon hjälp smile
Mvh VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
Mackibubba
6 juni 2012 · 126 Inlägg

Ska ringa och höra vad motorcenter ska ha! Det finns ju en del pengar att spara tydligen!
Absolut har du varit till hjälp, Annars hade jag inte vetat om motorcenter.

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Mackibubba
9 juni 2012 · 126 Inlägg

Ringde motorcenter och dom ville ha 8500:-, helt ok och kanske nästan värt att inte köra till Ystad :-/
Ska höra med ett par firmor till, men VAnd3rsson verkar ju jobba där och kan kanske fixa special price for u my friend ;-) hehe

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Mackibubba
12 juni 2012 · 126 Inlägg

Mechanum skulle ha 8240:- för servicen men verkar inte ha jätte bra rykte, ett plus är ju att jag behöver köra ca 1 min för att lämna in bilen! Ingen som lämnat sin bil där? Mechanum Malmö då

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang