Hur mycket ska en 940 FK dra?

940raggar3
10 maj · 2 Inlägg

Tja! har nyligen köpt en 945 atraktor med FK i och jag undrar bara hur mycket den borde dra? Jag har haft i en vecka och kört till å från skolan (4-5 km) och redan den har redan sugit i sig nästan 2 fulla tankar. Känns som att nått inte riktigt stämmer.

Lucif3r
10 maj · 2 239 Inlägg

Manuell eller automat? Manuell strax över litern milen i "atraktor"-hastighet och korta sträckor, automat kan dricka uppemot 2l/mil...

Det är gamla motorer med primitiv styrning, dom "mår inte bra" av att åka så korta sträckor och så långsamt... Man lär allt upp i landsvägshastighet (80+) innan förbrukningen lägger sig på en vettig nivå. Då kan man räkna på strax under litern för automat, och manuell kan dra under 0.8, vilket är helt ok för så gamla och primitiva motorer/lådor.

940raggar3
10 maj · 2 Inlägg

Lucif3r skrev:
Manuell eller automat? Manuell strax över litern milen i "atraktor"-hastighet och korta sträckor, automat kan dricka uppemot 2l/mil...

Det är gamla motorer med primitiv styrning, dom "mår inte bra" av att åka så korta sträckor och så långsamt... Man lär allt upp i landsvägshastighet (80+) innan förbrukningen lägger sig på en vettig nivå. Då kan man räkna på strax under litern för automat, och manuell kan dra under 0.8, vilket är helt ok för så gamla och primitiva motorer/lådor.

Ok tack för snabbt svar! Den är manuell och läste att någons drog över 2L/milen och tänkte att min drog ungefär lika mycket men hittade inget svar på om de var något fel på den.

Senast redigerat av 940raggar3 (10 maj )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang