Kan man undgå p bot/böter genom att göra så här?

RD_87 Skrotsamlare
30 maj 2012 · 4 031 Inlägg

Finns t.o.m snabbfästen att köpa, hade jag på hojen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
badtav Vw-dåre
30 maj 2012 · 40 Inlägg

Det som händer i Stockholms stad, om du står utan skyltar alternativt har utländska skyltar, på lastzon/parkering är att det blir en sk. "snabbflytt" vilket innebär att lapplisorna ringer på bortforsling omedelbart, och du får senare hämta ut din bil från uppställningsplatsen.

Samma sak om du ställer dig iför garageutfarter eller liknande..

Har jobbat med att bärga bort bilar åt lapplisorna, så det är helt sant det jag säger..wink

Motodyner
30 maj 2012 · 120 Inlägg

Och där behöver jag inte betala för att hämta ut bilen?? Ännu skönare ju med inhägnad uppställningsplats :p

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 maj 2012 · 13 791 Inlägg

jonnielahti skrev:
annars kan dem ju jävlas med att ta och skriva chassinr, brickan ligger ju i vindrutan.

bara nyare skitbilar det går att se så..och hur lätt är det inte att lägga tex en gammal parkeringsbiljett ovanför nummret? smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Cuefa Ain't no place like home...
30 maj 2012 · 4 630 Inlägg

Motodyner skrev:
Vad gör parkeringsbolaget om man ställer sig på en betalparkering, tar loss skyltar nå och går därifrån?
Har dom rätt att förslå bort bilen eller ringa polis el liknande som gör det "bara" för att skyltar nå saknas?

Oj, trodde för ett ögonblick att jag var inne på Flashback-forumet...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Motodyner
30 maj 2012 · 120 Inlägg

Flahbackgaraget big_smile

Senast redigerat av Motodyner (30 maj 2012)

Motodyner
30 maj 2012 · 120 Inlägg

Tydligen inte busenkelt för dom här klåparna smile

sleepyoh
30 maj 2012 · 1 319 Inlägg

Brukar göra så ibland om jag ska stå c:a 30min och inte hittar någon lämplig plats, rycker av plåtarna och sätter tillbaka dom när man kommer ner. Jag vet att jag iallafall har klarat mig en gång, kom ner när parkvakterna stod och kikade på min bil, körde runt kvarteret och satte på plåtarna så var det good2go.. Är väll inte rekommenderat att göra så men whatahell, jag kör så om jag behöver.

_----------'
Motodyner
30 maj 2012 · 120 Inlägg

I krig är alla medel tillåtna wink

TheMPG
30 maj 2012 · 141 Inlägg

badtav skrev:
Det som händer i Stockholms stad, om du står utan skyltar alternativt har utländska skyltar, på lastzon/parkering är att det blir en sk. "snabbflytt" vilket innebär att lapplisorna ringer på bortforsling omedelbart, och du får senare hämta ut din bil från uppställningsplatsen.

Samma sak om du ställer dig iför garageutfarter eller liknande..

Har jobbat med att bärga bort bilar åt lapplisorna, så det är helt sant det jag säger..wink

helt korrekt det du säger

Jag fixar din A/C, skicka PM
IceEyes Varningar: För många..
31 maj 2012 · 2 552 Inlägg

Överväg att testa denna metod istället wink

http://i50.tinypic.com/2ivmwqs.jpg

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
henke_92 TBM NINJA
31 maj 2012 · 917 Inlägg

när jag gymmar ställer jag mig alltid på 15minutersparkeringen, tror inte lappkärringarna pallar vänta en 15min bara för att kunna sätta en bot...har klarat mig hittills å gjort det typ 8gånger ala 1.30tim

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
badtav Vw-dåre
31 maj 2012 · 40 Inlägg

Motodyner skrev:
Och där behöver jag inte betala för att hämta ut bilen?? Ännu skönare ju med inhägnad uppställningsplats :p

Hmm.. Först får du betala böter på typ en tusing, sen bärgning på ca tusen till, plus startavgift för uppställningen.. Och på det en dygnsavgift på dryga hundralappen... wink

it_mutt Avstängd
31 maj 2012 · 10 388 Inlägg

henke_92 skrev:
när jag gymmar ställer jag mig alltid på 15minutersparkeringen, tror inte lappkärringarna pallar vänta en 15min bara för att kunna sätta en bot...har klarat mig hittills å gjort det typ 8gånger ala 1.30tim

Och där ser vi varför pvakterna har så mycket att göra

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
31 maj 2012 · 224 Inlägg

hehe, stod på besöksparkeringen och biljetten gick ut onsdag morgon 03.00 orkade inte bry mig (hade plockat bort skyltarna samt täckt för chassinr med P-skiva) kommer ner under morgonen och ser att bilen brevid mig hade åkt på böter (de värsta var att dum jäveln hade betalt för en biljett men ställde sig ändå på handikappsplats även fast det var tomt vid de vanliga platserna) men jag hade ingen lapp big_smile  så visst hjälper det att plocka skyltarna samt täcka för chassi nr. Jag har inget regnr på mina rutor (Speedstern)

Senast redigerat av Gilgamesh (31 maj 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
SylvesterStallone
31 maj 2012 · 1 433 Inlägg

Gilgamesh skrev:
hehe, stod på besöksparkeringen och biljetten gick ut onsdag morgon 03.00 orkade inte bry mig (hade plockat bort skyltarna samt täckt för chassinr med P-skiva) kommer ner under morgonen och ser att bilen brevid mig hade åkt på böter (de värsta var att dum jäveln hade betalt för en biljett men ställde sig ändå på handikappsplats även fast det var tomt vid de vanliga platserna) men jag hade ingen lapp big_smile  så visst hjälper det att plocka skyltarna samt täcka för chassi nr. Jag har inget regnr på mina rutor (Speedstern)

dåså! klockrent! smile

BMW 730D (2005)
sleepyoh
31 maj 2012 · 1 319 Inlägg

Dom bör ju dock inte kunna gå efter reg-nr på rutan, kanske om det är samma regnummer på alla rutor men på min fars 850 som ett exempel kommer rutorna från lite olika bilar, regnummer på alla rutor och ingen stämmer ju med den andra så att säga.. hmm

_----------'
cheva_raggare
31 maj 2012 · 534 Inlägg

alla rutor kan ju va bytta på din bil så igentligen bordedom inte kunna använda det.

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
nordstromj
31 maj 2012 · 1 772 Inlägg

IceEyes skrev:
Överväg att testa denna metod istället wink

http://i50.tinypic.com/2ivmwqs.jpg

Om man parkerat bredvid några balkonger vill säga, annars verkar det bara konstigt.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang